Open Huis Elzendaal Gennep én vasten op school

22-02-2014 17:30

Afgelopen donderdag mocht ik appelflappen en armbandjes verkopen op het Elzendaalcollege in Gennep. Met een stuk of 7 tassen bij heeft mama mij naar Boxmeer gebracht. Daar kon ik mijn slaapspullen en boeken voor vrijdag (wordt vervolgd!) in de lerarenkamer neerleggen en dat scheelde me al 3 tassen. Vervolgens ben ik met de rector van onze school, meneer Marsmans, naar Gennep gereden. Toen we er waren heb ik van hem ook eerst een rondleiding door de school gekregen. Elzendaal Gennep, is in tegenstelling tot Elzendaal Boxmeer, erg praktijkgericht. Ik vond het een héle mooie levendige school. O ja, van tevoren mocht ik ook nog eens mee-eten met alle leraren die hielpen op de opendag. Daarna heb ik een mooi plekje gekregen om mijn appelflappen en armbandjes te verkopen. Het was een super leuke en vooral héle gezellige avond! Ik stond namelijk in de buurt van de informatiebalie over de leerlingklankbordgroep (medezeggenschap door leerlingen op school) en een paar leerlingen (Amber, John en Kayla) van deze groep waren er ook. Van tevoren kende ik helemaal niemand maar dat duurde dus niet lang!! John kwam op een gegeven moment zelfs naar mij toe want hij wilde de school rond met een mand met appelflappen. Toen hij terug kwam waren ze allemaal verkocht. Vervolgens heeft hij dus een nieuwe mand gepakt en is hij nóg een keer de school rond gegaan met Amber. Hoe lief van hen!!!!! Natuurlijk hebben we nummers uitgewisseld. Uiteindelijk had ik dus, met behulp van de directeur van Gennep die er meer dan 40 kocht, al mijn appelflappen verkocht! En rara hoeveel er in totaal dus zijn verkocht: 150!!!!!!!! Ik had ook nog een stuk of 30/40 armbandjes bij en rara hoeveel ik er aan het einde van de avond nog overhad: MAAR 4!!!!!!!! Ik heb dus weer een hééél mooi bedrag opgehaald waar in Malawi erg veel goeds mee kan worden gedaan en daar ben ik ook hééééééél blij mee! (Lang leve de uitroeptekens ;}) 

Na het Open Huis ben ik door een hele aardige mevrouw (van wie STOMME IK de naam weer ben vergeten... stom stom stom) weer terug gebracht naar Boxmeer, naar school. Het was namelijk Tighten Your Belt (24 uur niks eten) voor KisoBOKa. KisoBOKa is een organisatie in Uganda van twee mannen uit Boxmeer. Ondertussen wonen zijn ook al een lange tijd in Uganda. Hun doel is het verbeteren van de barre omstandigheden in Uganda: www.kisoboka.nl. Wij, als school, hebben geld ingezameld voor de inventaris van het nieuwe weeshuis dat er gebouwd is. Dat is goed gelukt want het totaalbedrag was meer dan 1500 euro! Ik en een aantal anderen hebben daarom dus 24 uur gevast. Vrijdag om 19:00 uur mocht ik weer eten en dat was een groot feest. Het was echt super gezellig en volgend jaar ga ik gewoon weer meedoen!!! Bij KisoBOKa is het ook mogelijk om naar Uganda te gaan om te helpen, dus daar zal ik nog eens goed naar gaan kijken. 

Dit blog was dus deels even iets anders als een actie voor Malawi maar ook zéker héél erg de moeite waard. Alles voor het goede doel!

 

Liefs Amy